19 April, 2012

Erti persahabatan makin lama makin hilang :')

Makin nak abes semester 6 ni mcm-mcm berlaku. makin kita dah besar ni makin ramai org yg selfish kita jumpe. makin banyak, berlonggok sampai kita sendiri pun kadang-kadang sama ikut jadi selfish. dulukan kepentingan diri sendiri baru fikir orang lain. itu pun kalau fikir, kalau tak fikir? hah. biarlah kau tergolek je kat tepi jalan.

sungguh! aku rindu zaman sekolah dekat asrama dulu. time tu apa yang kita kenal cumalah erti persahabatan. time tu sifat pentingkan diri jarang nak jumpa. erti baruah memang letak tepi. kalau sorang susah, semua nak tolong. kalau sorang kantoi buat dajal semua nak back-up. tak kesah la kena maki ke, kena denda lari keliling sekolah ke. kena jerit kuat-kuat kat pagar aspura ke.  kena rotan berbirat kat tangan pun tak kesah. sebab kalau boleh nak susah senang dengan kawan-kawan. ye, aku taw erti persahabatan bagi aku kat sekolah tu pelik. pelik tapi itu yang best. tu kenangan yang still terpahat kat ingatan ni. itulah kisah geng troublemaker aku. aku tak taw geng lain kat sekolah dulu macamana. 

sebab aku rasa, sekarang perkara macam tu dah takkan berulang. makin hilang. makin takde. takde! ko faham takde? aku jarang menulis camni melainkan hati aku tengah sedih. sedih yang amat taklah. tapi kecewa. :')




Wey kawan! aku rindu korang. ingat tak kita kantoi ramai-ramai tak turun prep? nak sorok, kita panjat balkoni pergi dorm sebelah. tapi ade cikgu jugak nampak. sebab kenal kaler seluar. time tu semua buat-buat tak tahu and tak ngaku siapa pakai seluar kaler pink sebab nak cover fara dari tertangkap sorang-sorang. Last-last kite kena seret masuk bilik GPK HEM. hahaha... aku ingat. korang ingat? hari kita nak pergi lawatan bawah tajaan kelab pendidikan islam. tapi tak dapat pergi. denda konon-kononya. 




Wey kawan! Ingat lagi tak hari kita kena denda turun riadah pakai tudung indon kaler biru sebab tak tutup kepala kuar dari dorm. aku ingat iera yang ganti tempat aku. sebab haritu aku fly balek rumah. hehehe... geng tudung biru 2g2 memang tak boleh lupa. tapi kite enjoy time tu sebab kita tahu and hargai apa tu erti persahabatan. senang cerita apa yang kita buat and lalui semua based on PERSAHABATAN. tak fikir lain. yang penting seronok.




Wey kawan! aku rindu korang. sekarang aku dah tak rase semua tu. aku dah tak rase persahabatan tu lagi. sebab satu-satu aku dah hilang kawan. sedih wow.. sedih. kalau dapat lepak balek dengan korang, epic lah dowh. tapi sekarang kita masing-masing dah jauh. kalau dekat pun susah nak jumpa. yang penting kawan-kawan aku ramai yang nak kawen da. kite reunion time tu je lah :D 



Aku rindu semua tu, so aku upload picture banyak-banyak. betol lah orang cakap. zaman sekolah zaman paling best. yang tak boleh lupa. kalaulah boleh ulang semula :') sebelum melangkah ke alam pekerjaan ni. eceh, aku saje nak ingat balek kenangan kite semua.. bolehkan kawan? :D


Entah ade ke tak lagi nama kita kat belakang balkoni 2g2 ni ye tak ye? hehehe... :D


dahlah, penat menaip. dah lepas dah beban kat hati. dah luahkan da. tibe-tibe malam ni jiwa kacau siket. tu yang terluah satu entri ni. buat budak-budak 2g2, aku rindu korang sesangat lew. bile la nak jumpe erk? setakat leha tu hari-hari aku jumpe takpe. hehehe :D 


2 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

btOl tu miEza..timE sKolah aG bEst dr sKrg..ktE pn mKin lmE maKin hiLang eRti psHbtn tu..sDih..rSe cpt2 jE nak abEs an sEm6 ni..tp timE skOlah rSe nak uLang an blEK..gnDu sgt2..bYk kEnangAn gN koWg sumE..