15 July, 2011

ENTRY UNTUK SEMINGGU

Assalamualaikum w.b.t and hye!

first malas nak cerite panjang-panjang, yang penting aku dah through this week dengan jayanya. ecehhh... haha... takde masalah dgn time table cume ari senin sakit siket sebab kelas full dari 8a.m straight 7p.m. tambah lagi dgn bengkel. memang senin aritu aku balek terus pengsan. dah lame kut tak pergi bengkel. practical pun aku bukan pergi site sangat. jalan-jalan yela kut. 


second, my ex-housemates merangkap kawan sendiri masuk sepital kena operation. Noor Farhana Roslan. kawan yg paling gamble, tak nanges pun lepas sakit kena operate. hari rabu lepas, ramai-ramai satu rumah sewa lawat dia. siap bole gelak-gelak lagi. kite doakan dia ramai-ramai cepat sembuh and sehat macam dulu. siyesss.... dia da kurus and pucat. :')


Third, aku amek 9 subject untuk sem5 ni. full in english. cuak? siyes cuak. alang kan dalam bahasa melayu pun tak reti nak susun ayat buat jawapan ini kan pulak english. erk! memang kerja aku lepas ni duk google translate je lah. hahaha... 1st week, aku dah dapat assigment. assigment beshnya, kire-kire kereta kat tepi jalan. and tahan kereta tu sambil tanya "pakcik, pakcik... nak pi mane?" huhu... aku tak dapat bayangkan lagi. @_@''


oke, aku dah tak taw nak taip ape. update jarang siket sebab broadband aku dah potong. just tunggu nak pakai wifi kat rumah sewa. maybe dalam 2,3 minggu lagi. baguslah... bolehlah revision ape yang patot dulu. taklah aku terkejut sangat kene sergah dengan lect nanti. and satu lagi interview practical tak berjalan lagi. memang tak lancar lagi. aku pun tak tengok-tengok lagi apa yang patot aku jawab time interview nanti. korang doakan aku yerk nanti :) 


last sekali, aku dah katamkan novel yg aku pinjam kat library aritu. CINTA SANG RATU dari novelis thriller no.1 Malaysia. oke, aku cume nak cakap; kalau kau peminat novel Harry Potter , kau patut minat novel ni jugak. tujuan mereka sama, kisah peperangan memerangi kejahatan, kisah kasih-sayang antara manusia, kisah cinta untuk fitrah manusia tapi yang berbezanya niat mereka. Niat antara Harry Potter dan Laksmana Sunan. Di mana niat Laksamana Sunan hanya kerana Allah s.w.t. 




Mati itu mesti, hidup itu Insha-Allah

p/s : bile agaknya aku nak dapat hidayah yang macam tu rupe? 



No comments: