01 May, 2011

Entri untuk 1 semester ... (5 bulan)

Assalamualaikum w.b.t and hye ! salam hujung minggu . huh ... lega sudah . training day aku dah habis . alhamdulillah ... entry lambat siket keluar padahal aku habis hari jumaat lepas . tepat pukul 5.10 pm , tepat siren balek bunyi . aku terus straight balik Tangkak . tak sabar-sabar , tak singgah pun rumah sewa . Esoknya baru datang ambil . Excited gilew . Tengok status fb kawan-kawan aku memang semua tulis pasal ni . Siap counting minutes lagi . Hehehe ... Tapi ada status fb kawan aku yang paling tak boleh blah ---->




Hehehe ... okey , okey ... Entry ni aku tulis untuk 1 semester . semester 4 aku sebagai training student . Aku ada macam-macam nak kongsi kat korang sepanjang 5 bulan ini .

1) kenangan dengan kawan-kawan , akak-akak kerani , bos , pekerja syarikat & orang-orang lain 




Untuk mereka : Kak Naz , Kak Su , Cik Wa & Ziema ---->  Rasa macam baru semalam aku datang naik motor sorang-sorang , pakai baju kurung kena sindir dengan bos buat 1st time . sebab macam mana nak turun site dengan baju kurung kan ? Hehehe ... Thanks a lot atas ikatan persahabatan kite ye , even kadang-kadang ada tersindir-sindir . Ada terkutuk-kutuk . Ada termarah-marah . Ada terjeling-jeling . Ada terpukul-pukul . hehehe ... Aku mintak maaf yerk ! Kite kosong-kosong . 




Untuk dia dan dia : Bos 1 , Bos 2 , Site supervisor , and pekerja-pekerja lain ----> Kadang-kadang memang buat aku sakit hati *bukan kadang-kadang tapi selalu . Buli-buli aku , sindir-sindir aku , marah-marah aku . Thanks a lot jugak ye . (=__=") At least , aku dapat belajar pengalaman bekerja macam mana nak bersaing . Macam mana nak jujur , macam mana nak berkatkan hidup . Macam mana nak majukan bangsa sendiri . erk ! itu aku sindir ye . Untuk Site Supervisor aku , thanks banyak-banyak jugak . Tak kedekut nak belanja makan , tak kedekut nak bagi duit minyak . * Tak kedekut macam bos aku . :) Untuk pekerja-pekerja kat sana pun terima kasih banyak-banyak. Ada yang boleh buat kawan , ada yang cuma untuk lawan . hehehe ... 


2) Kenangan dapat housemate paling baik pernah aku jumpa & arnab cici si gemok . 


Untuk Kak Ana : Akak yang paling baik , paling lembut , paling kemas , kat rumah dia aku malas nak buat sepah sebab dah terikut cara kemas akak ni . Kalau aku malas masak tapi taw nak makan je , dia tolong masakkan . hehehe ... Kalau aku rajin , aku tolong masak kan jugak . hehehe ... akak yang paling tak berkira . Thanks many-many jugak kak . Rasa macam akak sendiri dia layan aku . Gambar aku cilok dar fb dia ... <3




Untuk : Cici a.k.a si gemok ----> arnab belaan Kak Ana . Selalu main serang-serang dengan aku time makan malam . Last semalam aku belai dia dapat ole-ole dari dia . Ceittt ... dia giget tangan aku dengan gigi besar dia tu . hehehe ... takdelah aku nak cakap time kaseh kat dia , cuma yang pasti aku akan rindu dia . hehehe :)


3) Rangkap Entry pujuk diri sendiri

Aku mula-mula dapat rasa yang 5 bulan aku practical ni macam tak dapat hapa-hapa . Yelah , elaun tarak ! Pengalaman ? Bukan nak cakap apalah , aku banyak online dari buat kerja . Kawan-kawan aku semua merasa duk dekat site besar-besar , merasa tengok jentera berat , aku ? Tak boleh nak cakap apelah . So ? Rasa kalau 5 bulan itu aku buat part-time lagi masyuk kot . Tapi bila lama-lama aku fikir-punya-fikir , takpelah . Maybe bukan rezeki aku time practical ni , mungkin rezeki aku akan lagi elok bila time dah kerja nanti . Siapa tahu ? Rezeki masing-masing kan ? Allah s.w.t dah menentukanNya . Aku cuma menanti kalau betul-betul rezeki itu untuk aku .  InshaAllah , yang baik datang dariNya . Yang buruk dari aku . At least , Dia bagi aku kawan-kawan and dapat cipta kenangan dengan mereka ... :)

Okey , itu aje yang dapat aku tulis . Rasanya banyak lagi , tapi idea tarak pulak . Last sekaly , aku tinggal kan gambar-gambar sepanjang aku practical untuk korang semua . Ecehhh ... ok , sekian !


Bilek kat rumah sewa aku , time ni tengah kemas-kemas sok nak balek (^_~)v


3 orang senget yg sentiase senget ... (=__=")


3 orang senget lagi . Selalu gi site pakai siper . hahaha . Degil ! (^_^)''


Sudut kegelapan . Simpan 1001 cerita . Kisah lucu , gosip & masalah .


Seriusly , aku akan rindu nak karok ngan korang nanti . hehehe :D


Erk ! Aku rasa kalau korang terniat nak practical kat sini , baik tak payah kot ... (-__-")


Okey , habis sudah entri 1 semester aku . Actually lagi panjang , tapi aku ceritakan apa yang penting jelah . Yang tak penting , kita tolak tepi . Yang penting , KITA ENJOY ! hehehe ... okey , Sekian jelah macam tu :)

p/s : tgh berusaha tak gigih sangat nak mencari kerja . Niat hati nak beli printer untuk print report akhir nanti . Korang-korang , doakan aku dapat kerja ya . InshaAllah ... :D


3 comments:

caHAYA said...

sme weyh ngn aku...elaun tarak pon, jamuan apetah lg..time aq na bla, time tu lah meeting berlambak2. tggal aq kesorangan bla dr ofis...haha

mykhalis said...

wahahahha,,,tak kecik ati ke bos kat sini?

NAZ_artlover's said...

gEhEE~wiNdU LA kat kORaNG!!sunyI kOraNG xdEk tAu..bAk katE kak sU.."akU syG adEk2 Ni cumE kdG2 nAkAl jugE " hAhA hA<3