24 January, 2011

cukuplah aku sekadar Dip. tidak perlu Phd シ

assalamualaikum w.b.t ... aku bukan nak post pasal study aku sebenarnya
bukan aku nak post perlu ke aku sambung study lepas diploma ni?
atau apa aku nak kerja lepas ni.
aku cuma nak cakap aku hanya perlukan Dip (dunia ini pinjaman)
aku berpegang kata-kata itu untuk aku tak berlagak dengan orang
dan aku tak perlukan Phd (perasaan hasad dengki) untuk terus bertapak
di dunia ciptaan-Nya ini
Tidak perlu cemburu dgn aku

Aku tak pandai
Aku tak cantik
Aku tak kaya
Aku tak sempurna
Aku tak punya segalanya
Aku hanya aku
Yang terlampau sederhana
Yang terlampau kerdil di sisi-Nya


kenapa orang cemburu dengan aku ? aku pun tak tahu
macam tak ada sebab yg munasabah langsung
hati aku tengah tak tenang sekarang. sekadar nak meluahkan
entahlah, betul kata mak aku yg manusia tak pernah bersyukur
tak pernah puas dgn apa yang mereka ada
walhal dah cukup dari yang mencukupi
ok mak ... terima kasih bagi ingatan yang terbaik untuk anakmu ini
uda dah laluinya sekarang. emak pun tahukan uda macam mana?




lihat ... aku tiada apa-apa yang perlu dicemburukan
senang hitam, payah nak putih
berkelopak mata nipis (nak pakai eye shadow pun tak berapa cantik)
aku tak reti make-up + bergaya
so ??? perlu ke nak ada Phd dengan aku? 
sebab aku tak perlukan Phd itu utk bernyawa di dunia ini
tetttt ... 

p/s : my mum kat rumah panggil saya ude. gelaran utk anak no.3 ... :)
hehehe


No comments: