15 February, 2013

aku sekarang :)

Da lame gila babi tak tulis something kat blog ni. mane tak nye laptop da rosak. gi antar kedai tak siap-siap, lagi pun aku dah takde mase nak menulis. nak uruskan diri sendiri pun dah tak sempat, nak uruskan benda lain memang tak la.. -.-" 

hidup sekarang da lain, lain sangat. lepas abes belajar haritu memang dah kena tentukan mase depan sendiri. dah takde dah nak dok melanggok kat rumah. dah takde da mase nak pi kursus free sane-sini, dah takde mase dah nak berjimba-jimbun ngan kawan-kawan. bila kawan-kawan dah mule amek langkah lagi laju dari aku ke depan. sedangkan aku masih merangkak-rangkak, kadang-kadang tergolek sendiri nak cari hidup ni. 

pe yg aku mampu aku cakap sekarang, aku dah kerja tapi bukan dlm bidang aku. bidang yang patutnya aku berjemur kat panas terik, bidang yg patutnya aku jalan sini sana jumpa kontraktor, bidang yg buat aku nampak betul-betul macam aku budak civil engineering. tapi.. hohoho.. aku keje dalam aircond la wey. kerja main duet, kerja layan customer, lari sana lari sini. balek rumah tak menentu. masa untuk diri sendiri dan org tersayang tak cukup. hampir 3bulan dah tak jumpa mak and ayah. arghh.. aku rindu diaorang.. damn! :( 

betul lah orang cakap ini semua kerja Tuhan. hohoho.. jgn salahkan Tuhan, aku yang tak berusaha. doa berbakul-bakul pun tak gune kalau usaha ciput, hohoh.. pening-pening. masa depan kabur, usaha tak menentu. impian kelam kelabut. masa makin suntuk. aku pening... kadang-kadang aku malas, aku tarik je kaki ni melangkah turut je jalan yg ade. orang suruh aku buat, orang larang aku senyap. itu je aku mampu buat. yang lain tarak.. aku pening.. 

aku malas. kdg-kdg sampai bergaduh dengan b mase aku byk abes kat kerja. jadi kuli orang memang la miza oi.. masuk ikot time table. lain lah de company sendiri.. haila-haila.. nak cite pe lagi aku pun tak tahu. sok dah pindah rumah sewa dah tak duduk kat rumah atok. harap-harap oke la perjalanan sok ari :) 

bye! 

mood : aku jatuh cinta lagi :D


No comments: