23 July, 2011

I'M NOT BEAUTY QUEEN

Bila kau rase orang lain cantek,
kau pun sibuk nak cantek bersolek sakan.
Bila kau rase orang lain kaya,
kau pun sibuk perabeh duit nak nampak bergaya.
Bila kau rase orang lain hebat,
kau pun nak mendabik dada, biar same-same setaraf.
Bile kau rase orang lain bahagia, sebahagianya,
kau pun sibuk pura-pura tersenyum, tersengeh, macam kau redha dunia keliling kau
betul-betul sempurna. betul-betul kau suka. betul-betul takde masalah.
kononnya...
padahal ade iri dalam hati kau.
konon-konon tak nak orang pandang simpati pada kau.
saje nak tunjuk pada dunia, kau pun gembira.
Berlagak ke sini-sana, rupa-rupanya kau telan kopi selama ni.
kopi tanpa gula, yang kau agung-agungkan sangat rasanya.
pahit tak? pahit kan?


cik mieza : I'm not beauty queen, I'm just beautiful me :)




4 comments:

dayaa said...

wahhh . suka sangat entry ni k.miza . hehe . BTW blog akk cantek SANGAT2 . :DD

mykhalis said...

mengikut orang sampai merana diri

Raji and Yeen said...

chewaahhhh..ayat superb nih :D

miSz apPLe said...

jD lA diRi cEndiRi..