25 May, 2011

Baru aku taw susahnya cari duit

Assalamualaikum w.b.t and hye !

Hai korang . jam dah menunjukkan pukul 12.57 am . aku baru balek kerja tadi . lepas mandi terus online . bukan sebab nak update sangat tapi teringat kan game aku . hehe ... aku sekarang dah biasa dah jadi burung hantu ni , agak-agak pukul 3 pagi kang baru aku rase ngantuk . lepastu , pagi sok memang terlajak sampai pukul 11 , kadang-kadang subuh pun aku lelap je . erk ... aku akan usahakan lebih siket =.="

bile dah berkerjaya merangkap waitress , tukang cuci pinggan , tukang serve makanan , tukang sapu , tukang lap meja , tukang sapu sampah and tunggang-langgang . erk ! baru aku tahu betapa peritnya nak carik duit . aku masuk kerja pukul 5 ptg sampai 12 malam . kalau orang ramai , aku penat buat kerja . kalau orang takde aku penat melanguk . hoho ... gaji aku tak banyak RM 15 je , tapi nak dapatkan duit tu , habis tangan aku terkupas-kupas , luke-luke , lenguh-lenguh , calar-balar , melecur , koyak-rabak *ok , hiperbola je tu =.= bila fikir-fikir balek , ya Allah ... macam ni ke mak and ayah aku cari duit nak besarkan kitaorang ? maybe lagi teruk and lagi-lagi umur mak and ayah aku sekarang dah nak masuk 50 tahun , mesti kudrat diaorang dah tak macam kudrat orang muda . baru aku taw , pengorbanan diaorang memang tak mampu aku nak balas . InshaAllah , aku akan buat ape saje untuk bahagiakan mereka . amin ... :')

semalam aku cuti , jadik bosan-bosan duk rumah tu aku pun kemaslah rumah pagi-pagi macam biasa . bosan-bosan lagi tangan aku ni pun gatallah menyelongkar barang-barang kat dapur . sekali aku terjumpa kain yang mak aku bawak lek dari kilang dia , biase dia buat kain buruk je . tapi yang ni cantiklah , tibe-tibe aku nak buat something dengan kain tu . *idea gile ni datang sekali-sekala je . tadddaaaa ... tengok ! comel tak ? ^_^





yang hitam + purple tu kompem lah aku punye , yang pink tu adek aku punye . mule-mule aku main-main je buat . semua aku pakai barang yang ade kat rumah aku macam kain tu , zip akak aku punye (zip besar macam zip sweater) and yang teddy bear je tu aku beli . dia just tampal and iron je . comel tak ? comel tak ? cakap lah comel ... hehehe ... ni pencil case untuk sem5 . ecehhh ... cam budak sekolah je . hahaha ... pembakar semangat siket (^oo^)v


p/s : kalaulah benda alah ni bole buat duet . kan bagus ? ade sape-sape nak tempah ? :'')

3 comments:

Unknown said...

hahax~
nak 1....

Anonymous said...

cntik nokkk.! nk 1 bole.? heeee :P

mykhalis said...

cantik la.. boleh la wat banyak2..pastu jual..untung ooo