09 February, 2011

Ude sayang mak lebih dari nyawa ude...




Assalamualaikum w.b.t ... semalam kan birthday emakku tersayang
korang mesti tau kan. so ...


urmm ... aku nak cerita something ini
semalam memang aku excited gilew nak balek rumah
nak buat suprises kat mak aku utk birthday dia
sebenarnya aku cakap aku tak balek pun
tapi tak kesa lah balek keje penat2 and lapar2
aku redah je
perjalanan balek muar ke tangkak makan masa 45 minit 
itu pun kalau aku steady bawa 120 km/j
time dekat-dekat dengan wetex parade area bulatan sulaiman
tak tahulah fikiran aku dah sampai rumah agaknya
aku terhentam satu proton exora ini

huh ... punyalah aku excited
last-last lambat jugak nak sampai rumah lepas tunggu ayah aku datang
nak setel kan bayar kat tuan empunya kereta itu




kat atas ini lakaran macam mana aku terlanggar kereta itu
aku ingat dia nak belok kat bulatan itu rupanya dia nak belok masuk simpang kiri
aku tak luke cuma lebam-lebam
motor aku mula-mula tak boleh hidup
tapi dapat hidup jugak itu pun cam semput aku tengok
kereta empunya itu ada calar-calar and lekuk
terbang duit ayah aku 
(thanks a lot ayah ... cyggg ayah cgt2)
tapi ayah aku tak marah sebab benda nak jadikan
lagi pun aku betul-betul buat muka paling sedih and seposen lah
ngeee

T_T

...

okey, tapi aku tak kisahlah aku lebam2 ke
motor aku calar-balar ke
yang penting aku nak balik rumah
sebab aku nak jugak sambut birthday emak aku


so, ini antara pic2 yang dapat aku snap masa sambutan itu
hehehe
terkejut mak aku
satu terkejut tengok aku balik siap ada kek
satu lagi terkejut aku accident
hehehe

kan aku cakap

ude sayang mak lebih dari nyawa ude








ok, last sekali aku nak cakap
berhati-hati lah di jalan raya, jgn gopoh-gopoh
and fikiran jgn melayang
kalau boleh solat dulu sebelum keluar rumah
at least kalau ajal kita sampai
kita sempat lagi menunaikan kewajipan ke atas-Nya
utk kali terakhir

:)


2 comments:

Cik Ajuera said...

best nye sambut burfday 1 family
sweat sngat
hehehehe
smoga happy slalu mieyza
sayang kamu
muaaaaaaxxxxxxhhhhh

cik mieza said...

@la dolce zura

thx zuera..cyg kmu jgk :)