21 February, 2011

Masa membongkar segalanya...

Assalamualaikum w.b.t ... malam ini aku de tacing-tacing siket
bukan tacing sebab sedih cuma nak mengingatkan diri sendiri. korang pernah dengar tak?

Biarlah masa yg membongkar segalanya


Ia mungkin masa kita ditimpa musibah, bencana, masalah, putus cinta, gagal dalam study
kita asyik terfikir apa sebab dan hikmah disebalik semua yang berlaku
fikir-fikir sampai otak jadi jem, sampai mata bengkak-bengkak tangisi apa yg berlaku
sampai rasa semua benda kat dunia ini tak adil
sampai nak mencabut anugerah Tuhan yang paling indah kita dapat *suicidal

Owh, selepas beberapa bulan ... selepas beberapa tahun ... baru aku tahu
ini semua ada hikmahnya ... apa yang terpendam menjadi rahsia sudah terbongkar
dan aku sendiri dah boleh merangka cerita sebenar
sampaikan boleh menyusun dari pendahuluan, hingga ke isi dan huraian dan akhirnya ke penutup
aku sendiri boleh simpulkan

Yang baik datang dari Allah s.w.t ; yang buruk datang dari kita

Aku sebenarnya cakap pasal diri aku, kalau tiba nya musibah memang lah gelabah
tapi bila aku selidik balik, aku temui semula kenapa dan perlunya ia berlaku
banyak benda kat dunia ini kita tak boleh rungkaikan yang akhirnya kita tunggu jelah
sampai masa yang sesuai akan diketahui sendiri

owh, aku ni cakap macam tengah ditimpa satu masalah besar je kan?
tak lah ... ini semua kisah dulu-dulu, cuma sekarang je baru aku mengerti
yang kat dunia ini masih ada orang sayangkan aku, perlukan aku
dan aku bukanlah hidup untuk diri aku seorang je...

ok, bye ! May Allah s.w.t bless you'll ... :)

layan ini lagu ya ... penuh dgn makna






p/s; Biarkan saja masa yang membongkar rahsia ... mengapakah kita bertemu dah berpisah ..
*luv it <3

2 comments:

nelly said...

Jom bongkar sama2 . .

Raji berkata said...

betul
plus kita xakan dpt improve kalau kita sendiri rasa diri perfect tanpa masalah ;D