22 October, 2011

Aku masih cari dia

bilamana kau rasa nak bahagia sangat tapi bahagia tu jauh sangat
kau akan rasa hidup ni #shit sangat!
dalam otak akan asyik tanye "kenapa aku hidup dalam jalan macamni?"
banyak gile duri, banyak gile lopak. kalau tak elak, kena redah
tu je. antara dua tapi belum pasti tiap kali duri or lopak kau boleh elak
mesti ade yg kena redah. kompem luke2, kompem kotor2. jijik!

bilamana kau rasa kau nak sangat family kau dekat dengan kau, faham kau
tapi jauh mereka yg bukan sejengkal cuma terasa macam beratus-ratus ela
kau akan rase "apa guna aku lahir kat family?"
what the shit la bile kau tengok family lain gembira tak terkate
senyum bahagia bersama.

bilamana kau rasa duk dalam rumah sendiri macam hell
kau cari makna bahagia tu kat luar
cari sendiri, dengan siapa-siapa yang rase nak bagi kau bahagia
kau tak kesah sampai heret kau ke mana saja pun kau tak kesa
tapi rupa-rupanya, jauh sudut hati kau
bukan ni yang kau nak, bukan dengan cara ni kau bahagia
akhirnya kau duduk diam di tepi
masih mencari bahagia yg tak pasti.
memang tak kan pasti dan mungkin tak kan pasti sampai bila-bila

*there's times when strangers are like family ; and family like strangers*
aku still rase novel Hlovate - Rooftop Rant most the best novel yg aku pernah bace :)


No comments: